Projektarbete

Äntligen!! :]
Nu har jag äntligen kommit igång på riktigt!
(Jag har inte uppdaterat eftersom att jag tagit en liten välförtjänt paus från pennan efter mitt beställningsarbete.)

Loggus Bokus

 

2011-12-29

Nu, i denna stund har jag äntligen kommit igång. Eller ja, jag kom faktiskt igång för några månader sedan då jag bestämde mig för att teckna av nakna kvinnor med klassiska musikinstrument. Då riggade jag upp syrran med min fiol och knäppte lite kort. Det var världens bästa idé. Att kombinera mina favoritintressen – fiol (och musik i dess allmänhet), teckna och fotografera. Det skulle ju vara ännu bättre om jag tyckte om att springa omkring naken men så är faktiskt inte fallet. Men jag gillar ju faktiskt att teckna kroki. Så i ett par timmar knäppte jag alltså lite kort.

Men så kom jag liksom inte igång med tecknandet. Jag har grubblat i några månader och idag så bytte jag projekt. Men med samma tema – musik. Jag kommer teckna av i första hand min fiol. Jag tog idag en massa kort på felan och kom fram till ett som jag tror kan funka. Återstår att se… När kören börjar igen så kommer jag dra med pappas arbetslampa och fota deras flygel. Det kan bli lite tufft. Sedan ska jag grubbla lite på vilka fler klassiska musikinstrument som ska ingå i mitt projekt. Kanske en liten nyckelharpa, men jag har absolut ingen aning om vart man får tag på en sådan. En vanlig harpa kan också bli lite svårt att hitta. Cello kan funka. Eller orgel, fast det är inget stränginstrument… Som sagt, jag får grubbla lite.


Kommentarer

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (dold)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se