Studieresa med Esteterna

Hej allihopa! :)

Nu har jag kommit hem från en resa vi gjorde med klassen. Vi åkte till Danmnark och tittade på många olika utställningar och museér. Men först gjorde vi ett stopp i Wanås skulpturpark!

 

 

Dessa träd planterades av en konstnär som ville sätta besökarna i "arbete". Man fick själv ta en lapp och skriva sin önskan och sedan fästa det i ett av träden. Det fanns många fina önskningar uppsatta. Vi hittade även väldigt många roliga t.ex
"Jag önskar att Justin Bieber kommer till Sverige."

"Jag önskar att alla är snygga och nakna."

"TIPS; ät inte bajs!"

~~~

~
Vi fick en guidad tur runt i parken som berättade om de olika alsterna. Här hade en konstnär satt upp nio röda jättebollar runt om i parken högt uppe i träden. Mest för att visa att folk inte tänker så mycket på det som händer runt omkring. Man missar mycket när man endast strävar efter ett mål...
~~~
Detta tyckte jag var skoj! Någon hade satt upp gungor i ett träd. Hur mysigt är inte det!? :D
Men guiden berättade aldrig om dem... Synd
~~~
Denna var lite svår. En konstnär hade satt upp som halvgenomskinliga speglar. Man skulle ställa sig vid varsin sida av den och fösöka smälta ihop sitt ansikte med någon annan. Jätteläskigt! :D
~~~
Åk till Wanås skulpturpark! Ni lär inte ångra er! :D
~~~~~

Arken i Köpenhamn
Detta är den största prickiga tavla i världen. Det ni! xD
~~~
En målning av Basquiat och Warhol.
~~~
Hahah, konseverade kossor :P
Skulle ni kalla detta konst? :)
~~~
~~~~~
Glyptoteket i Köpenhamn

Är inte denna för gullig?
Glyptoteket var ett stort museum där många skulpturer från antikens Grekland och gamla föremål från Egypten.
Dom hade även en utställning med Impressionism. Alltså Monet, Manet, Rousseau m.m
~~~
Min favorit på hela stället. Och det var stort kan jag lova!!!
Man blev verkligen berörd av att gå där. En blandning av ont i magen och lycklig.
Visst är den vacker!
Också en liten hint på vad jag ska ha för projektarbete ;)

~~~

~~~
~~~
Senare åkte vi även till konstmuseumet Louisiana. Där hade dom en stor avdelning med endast arkitektur. WOW! Galen som jag är i arkitektur så var ju detta rena himelriket för mig. Men tyvärr hade jag inte kameran med mig just då. :"C
Men men... Jag kommer lätt åka dit igen!
Men även till Wanås och Glyptoteket.
Bästa studieresan någonsin! :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Älskar idén med lapparna på träden. Kan väl knappast finnas något bättre sätt att få en utställning personlig för alla?



Så fint.

2011-10-11 @ 14:26:39
URL: http://ssofias.blogspot.com
Postat av: sandra (pandan)

Din blogg är faktiskt det mesta intressanta jag läst ! :o

2011-10-24 @ 02:24:25
URL: http://nattstad.se/pandruue
Postat av: Andrea Femerstrand - Illustratör

Svar: Tack snälla för komplimangen! :)



Oh, älskar såna statyer!

2011-11-01 @ 18:22:27
URL: http://noukah.blogg.se/
Postat av: Andrea Femerstrand - Illustratör

Cool header förresten!

2011-11-01 @ 18:22:49
URL: http://noukah.blogg.se/

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (dold)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se